FreeWEBcomic: Sawang Komik Indie Malaysia

Sebuah blog tentang perjuangan Pakatan Webkomik yang cuba untuk menguasai Kerajaan Komik

.

.

.

Gedung Kartun – Perjuangan Encik Zunar serta rakan-rakan

Terbaru dipasaran, “Gedung Kartun” terbitan Sepakat Efektif Sdn Bhd. Pada asalnya, nama tajuk “Reformasi” akan digunakan untuk majalah jenaka alternatif pertama di Malaysia nie. Akhirnya, nama “Gedung kartun” digunakan. Majalah karikatur & politik ini diketuai oleh Zunar (Zulkiflee Anwar Haque). Di samping Encik Zunar, majalah itu didokong kuat oleh Abg Jonos, Ronasina, Azzam Supardi dan lain2.

Malangnya, baru beberapa hari dipasaran, tiba-tiba majalah kartun ini dirampas oleh pihak penguatkuasa Kementrian Dalam Negeri(KDN) dari pasaran. Namun, perjuangan masih diteruskan. Korang leh dapatkan terus dari Encik Zunar @ Sepakat Efektif Sdn Bhd di blog mereka, Zunar & Konco-Konco. Salam Reformasi sempena Hari Kemerdekaan Ke 52. Hehehehe.



(p/s- Entri ini tiada motif politik. Sekadar hiburan semata-mata.)

Categories: Berita
??si lampu neon??
Happy merdeka!

p/s : aku nak tdo puas2!
31 August 09 at 09:02
ZARA ??
ahh~

Zunar masih seperti dulu~
31 August 09 at 10:07
green
nak beli…
31 August 09 at 11:07
balqissy
kartun memang byk kesan
31 August 09 at 12:43
IxoR@
ala…ingat iklan kartun kucing kita…hehehehe

Salam kemerdekaan….
31 August 09 at 12:54
Razman
kartun2 ni bes! katne nak dptkan gedung kartun tu skrg?
31 August 09 at 13:30
sharamli
sure xde unsur p0litik?
mcm ad je…hu3
31 August 09 at 14:06
faiq
peh..kartun2 dier mmg berunsur jenaka2 kronik.hehe
31 August 09 at 14:46
meo188
neo:
merdeka! huhuhu…

zara:
itulah prinsip die

green:
nak?..

balqisy:
yup

ixora:
huhuhuhu… kucing… meow2

razman:
kat blog mrk

sharamli:
huhuhu

faiq:
harharharhahrahrunsalim bachik
31 August 09 at 14:54
miss lolly a.k.a luvfareda
meddeeeeeeeeeeeeeka:):)

no war~
31 August 09 at 15:10
meo188
no war… only luv!!!

oh yeah!
31 August 09 at 15:35
joegrimjow
kene kat batang idung sendiri baru puas
31 August 09 at 16:38
meo188
mrk kata ini seni. masing2 ade ideologi sendiri
1 September 09 at 01:08
imHepPie
nak jugakk…!!
1 September 09 at 11:04
green
serius..t bank in k..
skang nga bz ngan kad raye..
heehe~
1 September 09 at 13:04
QeMa
hoh~
komik politik!
ni la komik yg kena banned tu kn incik meo?
mcm pnh tbce kt email
but i dunno who is da cartoonist
*muke x sure*
2 September 09 at 06:20
Faarihin
tak pernah jumpe pun komik ni.. watak2 cam pnah tgk.. tapi di mana ya.. (^__^)
2 September 09 at 11:03
meo188
imHeppie:
yup!

green:
nak kad raye!

Qema:
check it out!

Faarihin:
huhuhuhu :p
3 September 09 at 01:55
hidayah
oh ciplak2x
3 September 09 at 08:50
arnamee
Salam..

mereka berani dan berbakat sungguh.
wajar dihargai..;)
3 September 09 at 18:51
meo188
hidayah:
huhuhuhu

arnamee:
erm..
4 September 09 at 05:49
naqiubex
Ini boleh buat bacaan pada masa lapang saya..
6 September 09 at 17:49

.

.

.

.

.

.

.

Sejak 9-Okt-2009

.